check
קול קורא לכנס הישראלי השנתי הל"ז לחקר הפולקלור | התוכנית לחקר פולקלור ותרבות עממית

צרו קשר

רכזת התוכנית : מירב פישר
meiravfi@savion.huji.ac.il
02-5880287
שעות קבלה:
ימים א' – ה' בין השעות 10:00 - 13:00
חדר 4605, הפקולטה למדעי הרוח

ראש התוכנית: ד"ר דני שרירא
דוא"ל: dani.schrire@mail.huji.ac.il

יועץ ב"א (חטיבה): ד"ר דוד רוטמן
דוא"ל:  David.rotman@mail.huji.ac.il

יועץ מ"א: ד"ר דני שרירא
דוא"ל: dani.schrire@mail.huji.ac.il

קול קורא לכנס הישראלי השנתי הל"ז לחקר הפולקלור

17 נובמבר, 2016

logo envelope 2013

בית הספר למדעים

התכנית הרב תחומית במדעי הרוח והחברה

קול קורא

הכנס הישראלי השנתי הל"ז לחקר הפולקלור

(ימים רביעי - חמישי 26, 27 באפריל 2017):

הנושא השנתי: "קולות אחרים בתרבות העממית ובמחקרה"

מאז ראשיתו ב1980 הכנס הישראלי לחקר הפולקלור מתקיים בכל שנה באוניברסיטה אחרת. בעקבות התמורות שחלו בשנים האחרונות במבנה ההשכלה הגבוהה בישראל, הקמת המכללות האקדמאיות והפיכתן למרכזים משמעותיים של הוראה ומחקר, ולכבוד הקמת החטיבה לתרבות עממית ופולקלור במכללה האקדמית "אחוה" (במסגרת התכנית הרב תחומית במדעי הרוח והחברה) הוחלט על דעת כל החוקרות והחוקרים המובילים בתחום להוסיף את המכללות האקדמאיות (שמתקיימים בהן לימודי פולקלור) לסבב השנתי של הכנס, לשנות את שמו של הכינוס בהתאם ולהתחיל את המסורת החדשה במכללה האקדמית "אחוה", שמשמשת אכסניה לאחת מן התכניות הגדולות בעולם להוראת התחום בתואר ראשון (מבחינת מספרי סטודנטים).

לכבוד מה שאנחנו רואים כפתיחתו של עידן חדש בתחומנו, בחרנו להציע את הנושא: "קולות אחרים בתרבות העממית ובמחקרה" כנושא השנתי לכנס המתקרב. מן המפורסמות, שמאז ומעולם שימשה התרבות העממית כ"תבת תהודה" של "קולות אחרים".  הקולות המדוברים הם "אחרים" במובנים רבים ושונים: אלה יכולים להיות קולותיהם של מי שמשתייכים לקבוצות "אחרות" – מבחינה לאומית, גיאוגראפית, אתנית, דתית, חברתית, מעמדית, מגדרית וכו', ויכולים אף להיות קולות שמתקיימים בלב ההגמוניה, כגון בצה"ל, באקדמיה ובממסד השלטוני, אך מהוסים ומורחקים מן הערוצים הרשמיים והקאנוניים מסיבות שונות. ביטויים של "אחרות" מופיעים בסיפור העממי, באמונות, בתרבות החומרית ובפרקטיקות. בעשורים האחרונים  גם בתחום המחקר שלנו עצמו אנו פוגשים מגוון של קולות אחרים: מתודולוגיות חדשניות שאינן מתיישבות עם האסכולות המסורתיות של הפולקלוריסטיקה, נקודות מבט ואף מושאי מחקר שלא היה נהוג לבחון במסגרת התחום. על כל אלה, כמו על רעיונות אחרים שמשיקים לנושאים אלה נשמח לדון בכנס.

הצעות להרצאות באורך של 20 דק' ו/או מושבים (הכוללים 3 הרצאות) יתקבלו לשיפוט עד לתאריך 31 בדצמבר 2016 נא לשלוח למייל: dudurotm@gmail.com

בברכה ועדת הכנס:

פרופ' תמר אלכסנדר

ד"ר אסתר יוהאס

ד"ר דודו רוטמן